söndag 6 juli 2014

Harry Potter #3 and the Prisoner of Azkaban


(OBS! Kan innehålla spoilers från tidigare böcker!)

Författare: J.K. Rowling
Titel: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Serie: Harry Potter #3
Sidor: 435
Utgivningsår: 1999

Harry är tillbaka på Hogwarts igen men i år är det fullt av dementorer som vaktar slottet eftersom de har fått nyheterna om att Sirius Black, en brottsling från Azkaban, är på rymmen. Harry tycker sig också se en svart, stor hund vart han än går och får underliga förutsägningar av Professor Trelawney.


Det mesta jag har att berätta om är egentligen hur mycket den här boken skiljer sig från filmen. Jag såg ju filmen före jag läste boken och det var massor som var annorlunda. Speciellt med Hermione's lilla hemlighet i slutet och dessutom förhållandet mellan hon och Ron igenom hela boken.

Min nästa bok har 700 sidor och jag tror att jag kommer göra så att jag läser någonting annat samtidigt som jag läser den, eftersom 700 låter väldigt mycket efter alla 300-400sidors böcker.



Bok 1: Harry Potter and the Philosopher's Stone
Bok 2: Harry Potter and the Chamber of Secrets
Bok 3: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Bok 4: Harry Potter and the Goblet of Fire

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar