lördag 25 april 2015

Puella Magi Madoka Magica

Längd: 12 avsnitt (20min)
Genres: Drama, Magic, Psychological, Thriller
Sändes: 2011

Madoka Kaname har en familj som älskar henne och två bästa vänner, hon går i åttonde klass och lever ett helt normalt, underbart liv. Men en dag stöter hon på en liten magisk varelse som bjuder in henne till en helt annan värld, en värld fylld av en massor av mörka varelser som hon måste beskydda alla ifrån.


Jag trodde att det här skulle vara en helt vanlig magical girls anime, med söta små flickor i söta små dräkter som räddade världen från söta små saker.
Nej.
Vad fel jag hade.
Jag hade inte kollat upp något om animen innan jag började se på den, eftersom det var min pojkvän som tipsade mig om den, så jag litade bara på vad jag hade sett för bilder av Madoka. 
Den här animen var jätte mörk och hemsk, men den var fortfarande jättefin. De har lagt ner ett bra jobb i hur man lär känna vissa av personerna på bara så få avsnitt. 
Den är inte bland mina favoriter, men jag tyckte jättemycket om hur den var animerad och hur utseendet var över huvud taget. Eftersom den är delvist både en psychological thriller, så fanns det saker som de gjorde att bara kändes obehagligt, och jag tycker jättemycket om sådant.
5/5 stjärnor för det.

Men annars så ger jag den nog bara 4/5 stjärnor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar