tisdag 7 juni 2016

House of Night #5, Hunted

(OBS! Kan innehålla spoilers!)

Författare: P. C. Cast & Kristin Cast
Titel: Hunted
Serie: House of Night #5
Sidor: 323
Utgivningsår: 2009
Bokförlag: St. Martin's Griffin

Världen är på väg att gå under. Känns det som i alla fall. När den fallna ängeln Kalona reste ur jorden flydde Zoey och hennes vänner bort från House of Night. Både vampyrer och människor hotas av Kalona och hans fågelmänniskor, och till på det så har de Neferet som sin kompanjon. Är det ens möjligt för Zoey och hennes vänner att besegra de här varelserna? 


Språket:
Alltså, jag kan inte förstå hur författarna är New York Times Bestselling Authors, men å andra sidan har jag börjat känna att VEM är inte en New York Times Bestselling Author. Alla författare verkar ju vara det nästan. HUR SOM HELST! Jag skulle påstå att det känns som att boken var skriven av ett barn i tidiga tonåren. Jag minns att jag själv använde sådant språk när jag skrev berättelser när jag var typ elva.

"Pacing":
Sedan så hände nästan ingenting. Boken började med natten efter alla händelser, och sedan gick det tillbaka till allting som hände direkt efter när bok fyra avslutades. Det tog 80 sidor utav boken, innan de kom till natten efter (där den här boken då alltså började). 80 sidor, och det mesta på dessa sidor kändes inte ens särskilt viktigt. Det var folk som pratade med varandra och VÄLDIGT mycket Zoeys tankar, och åh, allting kändes så otroligt tråkigt och slösaktigt.

När dessa 80 sidor var över, trodde jag att berättelsen äntligen skulle börja gå framåt, men saker hände lika sakta efter det. Det var närmare de 50 sista sidorna utav boken där saker äntligen började bli intressanta och då jag faktiskt började läsa av intresse och inte bara för att få boken överstökad.

Handling: 
Sedan förstår jag inte varför alla de snyggaste, populäraste killarna faller för Zoey. Alla de där killarna som alla tjejer tycker är jättesnygg faller för Zoey. Jag borde kanske kategorisera den här serien som en Harem.


Trots alla mina problem med boken så ger jag den 2 stjärnor tack vare handlingen. Den är väldigt intressant, men jag önskar att den skulle vara bättre skriven.


Bok 5: Hunted
Bok 6: Tempted

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar