måndag 1 augusti 2016

Månadsrapport Juli 2016



Antal lästa böcker: 7
Påbörjade serier: 2
Avslutade serier: 0
Antal sidor: 1972
Svenska: 0
Engelska: 7
Nya böcker: 1

Bästa bokFangirl av Rainbow Rowell
Det stod mellan den här och The Selection, men jag minns Fangirl som mera mysig och i min stil. Dessutom på grund av att jag nyss läste ut The Elite och inte var så förtjust i den så gör det nog också att jag värdesätter The Selection lägre.

Största överraskning: -

Största besvikelseThe Elite av Kiera Cass
Som sagt ovan, jag var inte så förtjust i den och jämfört med The Selection som jag tyckte otroligt mycket om, så blev jag ju rent ut sagt besviken av att The Elite inte nådde upp till samma mått.

Sämsta bokThe Prince av Kiera Cass
Nog för att det bara var en extra bok, men den här var verkligen helt onödig. Handlingen hängde inte ihop med beskrivningen och det var bara som att ta några delar ur The Selection och vända dem till Maxon's perspektiv.


Jag har läst så mycket av Kiera Cass! Hälften av böckerna är hennes, men sedan är ju två av dem extraböcker också.
Dessutom känner jag att jag måste börja avsluta någon serie snart, annars har jag väl så mycket serier att jag kan bada bland dem.
För övrigt, är jag nöjd med den här månaden. När jag tittar tillbaka känns det inte som att jag skulle ha läst så mycket som 7 böcker! Och mitt mål på Goodreads har jag nu nått, så jag får se hur mycket jag läser under hela 2016 och sätta en högre ribba nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar